Midsommar

Har tidigare inte riktigt fattat grejen med midsommar, inte riktigt tyckt att det var min grej. Har därför många gånger istället valt att jobba, och de senaste två åren har vi firat med mamma och pappa (ett år bara jag och Emil när Simon jobbade, och ett år hela familjen). Det har ju såklart också varit mysigt, precis som alla helger hos mina föräldrar, men det har liksom inte varit så speciellt... 

Men den här midsommaren har varit som alla alltid har beskrivit midsommar: alldeles jättemysig!! 
Förhoppningsvis har vi skapat en del nya traditioner, för så här vill jag gärna ha fler midsomrar. 
Vi har spenderat den utanför Östhammar tillsammans med Sandra, Magnus och Minna, och Magnus familj.

Vi har dansat kring midsommarstången (vissa mer än andra), ätit en massa god mat, lekt med barnen, åkt båt (till Emils stora förtjusning) druckit vin/öl, spelat kort, ätit jordgubbar och bara varit. 
Vi har beundrat våra fina, vackra barn (vi är inte ett dugg partiska ;)) och fascinerats över hur bra de trivs tillsammans och hur roligt de har med varandra, trots att de bara är 1 och 2 år. 








Tyvärr avslutades helgen med att Simon blev sjuk och idag konstaterades halsfluss och han fick antibiotika, så det borde ju vända nu. Men det är sånt man inte råder över och jag tänker inte låta det förändra tankarna om helgen. :) 
Nu håller vi bara tummarna om att alla vi andra klarar oss. 

Hoppas att ni andra haft en lika härlig midsommar :) 












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0