Årsbästa!

Började dagen som vi alltid gör första söndagen i mars, med mysfrukost i soffan framför Vasaloppet. En mysig tradition som vi nog bara kommer avbryta det år jag själv ska stå där på startlinjen :p men första gången ska jag nog åka öppet spår, så då kan jag ändå äta frukost framför tvn vid Vasaloppsstarten :)




Då Simon jobbar kväll idag och jag gärna ville hinna träna innan så fick jag avbryta tv-tittandet efter frukost och istället snöra på sig joggingskorna och ge mig ut på en sväng. Målet var minst 7 km men gärna mera, och bestämde mig efter ett par kilometer att det fick bli 10km. Var lite sugen på att se vad jag kunde få för tid, även om kroppen kändes rätt tung idag.. Och efter 10km stannade klockan på 56,55 min, och det var årsbästa på milen och även personbästa om man ska räkna de närmaste åren, tror att det är bland det snabbaste jag har sprungit. Och det kan bara bli bättre. :) väl hemma så började jag steka plättar till lunch, och samtidigt passade jag på att köra lite styrketräning. Totalt 100 benböj fick jag till, samt 20 utfall på varje ben. Måste bli bättre på att köra styrka också, får ta och köra lite mage nån dag :) 




På eftermiddagen så var jag och Emil ute en stund. Efter maten har han varit supertrött och mest velat sitta i knä eller blivit buren på.. så blev ganska tidig läggning idag, han har nog lite att sova ikapp sedan igår :p

Hoppas att ni haft en trevlig helg! Kram 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0